Coca-Cola, H & M, Nestle si Danone se numara printre cele 250 de marci globale care se angajeaza sa reduca toate deseurile de plastic din operatiunile lor – o miscare descrisa de ONU ca fiind dintre cele mai ambitioase de combatere a poluarii prin plastic.

Initiativa vine ca raspuns la presiunea publicului, care se extinde asupra producatorilor si comerciantilor. Vizeaza ideea de a reduce volumul de ambalaje din plastic care congestioneaza depozitele de deseuri si umplu oceanele.

Initiativa de reducere a deseurilor din plastic

Angajamentul a fost luat la inceputul acestei saptamani la Conferinta Oceanica din Bali, Indonezia. Scopul este eradicarea poluarii cu deseuri din materiale plastice, care dauneaza marilor.

Fundatia Ellen MacArthur isi anunta de asemenea angajamentul global in domeniul economiei plastice, in colaborare cu Programul Natiunilor Unite pentru Mediu (UNEP). Aceasta spunea ca daca trendul curent continua, pana in 2050 in ape ar putea fi mai multe plasticuri decat pesti. In prezent 8 milioane de tone de sticle si deseuri sunt aruncate in oceane in decursul unui an, ucigand viata marina si intrarea acesteia in lantul alimentar.

Organizatiile participante doresc sacreeze “un nou standard” pentru ambalajele din plastic in ideea de a incepe eliminarea materialelor plastice inutile si a folosi ambalaje reutilizabile acolo unde este posibil, incepand chiar imediat. Toate au facut promisiunea ca ambalajele proprii de plastic vor fi refolosite, reciclate sau compostate in termen de 7 ani.

De asemenea, semnatarii au promis sa investeasca in tehnologii inovatoare, ca toate plasticurile sa se poata recicla pana in 2025. Se vor revizui aceste obiective o data la 18 luni si vor progresa in timp.

“Majoritatea eforturilor s-au concentrat pana acum pe curatarea poluarii cu plastic. Acest angajament vizeaza eliminarea poluarii la sursa “

– a spus Rob Opsomer, cel care conduce initiativa New Plastic Economy, explicata in cadrul unei conferinte de presa.

Directorul executiv al UNEP, Erik Solheim, a descris angajamentul ca fiind:

Cel mai ambițios set de obiective pe care l-aM vazut in lupta pentru combaterea poluarii cu materiale plastice.

In saptamana incheiata, Parlamentul European a votat pentru interzicerea completa a articolelor din plastic de unica folosinta, inclusiv de paie si tacamuri, in incercarea de a reduce din poluare.

Coca-Cola, PepsiCo si Nestle au fost recent numiti cei mai mari poluatori din lume, potrivit unui index al miscarii Break Free From Plastic.

In Statele Unite ale Americii, aceste trei marci reprezinta un procent de 64% din totalul poluarii plastice reiesite din serviciile de curatenie, dupa cum au aratat analizele.

Ben Jordan, directorul principal al politicii de mediu al companiei Coca-Cola, a declarat pentru Fundatia Thomson Reuters:

“Ne concentram pe imbunatatirea durabilitatii ambalajelor noastre, indiferent de tipul acestora, si pe cresterea cantitatii de materiale reciclabile si regenerabile.”

PepsiCo a declarat ca a facut o serie de angajamente in incercarea de a “construi un magazin PepsiCo, unde materialele plastice nu ar trebui sa devina niciodata deseuri”.

Protejarea planetei noastre este foarte importantă pentru noi. 100% ambalaj reciclabil, compostabil sau biodegradabil pana in 2025.

Asta a declarat purtatorul de cuvant al companiei PepsiCo, Gian-Carlo Peresutti, in cadrul unei conferinte de presa.

 

Sursa: https://www.euronews.com/2018/11/03/coca-cola-h-m-and-nestle-pledge-to-cutdown-on-plastic-waste

Leave a comment