8 orase din lume in care nu se mai circula cu masina




Oamenii conduc autoturisme de peste 1 secol si acestea sunt considerate principalul mijloc de transport. Din nefericire, nu reprezinta de fiecare data maniera cea mai indicata de transport. Spre exemplu, in Londra poti ajunge mult mai rapid oriunde in oras daca mergi cu bicicleta decat cu masina. Fiecare tara are orase in care traficul este pur si simplu sufocant. Din acest motiv, tot mai multe orase incep sa includa zone pietonale in care traficul cu automobile este strict interzis. Sa vedem care sunt acestea.

Copenhaga – Danemarca

Sursa foto: Dekun Lin

Copenhaga este orasul cu cel mai scazut numar de masini din Europa. Inca din anii 1960 autoritatile locale au inceput sa restrictioneze traficul rutier ce trecea prin centrul orasului, realizand tot mai multe alei pietonale si reducand numarul de strazi. Astazi Copenhaga are peste 320 de kilometri de piste pentru biciclisti.

Hamburg – Germania

Sursa foto: Andrey Sulitskiy

Desi accesul masinilor nu este strict interzis in centrul orasului, autoritatile locale fac tot posibilul ca cetatenii sa utilizeze mai mult bicicletele si transportul public decat masinile personale. Se dezvolta chiar un proiect in prezent care va fi aplicat pe parcursul urmatorilor 20 de ani, pentru ca orasul sa aiba o suprafata de peste 40% acoperita cu parcuri, alei pietonale si piste pentru biciclisti.

 

Madrid – Spania

Sursa foto: José Luis

Foarte multe dintre strazile centrale ale Madridului sunt zone in care nu se circula cu masina, iar cei care incalca regula sunt amendati. Singura exceptie se face pentru cetatenii rezidenti. De asemenea, proprietarii de vehicule mai poluante platesc si taxe mai mari pentru parcare.

Paris – Franta

Sursa foto: mmdurango

Cu cativa ani in urma nivelul poluarii atmosferei a crescut alarmant in Paris. Autoritatile locale au restrictionat circulatia vehiculelor: cele cu numere de inmatriculare impare puteau circula intr-o zi, iar cele cu numere de inmatriculare pare doar in ziua urmatoare. Masura a functionat si poluarea a fost redusa cu peste 30%. Pana in anul 2020 autoritatile planifica sa creasca numarul de piste pentru biciclisti si sa permita accesul in centrul orasului doar autovehiculelor electrice.

Helsinki – Finlanda

Sursa foto: elena ivankina

Populatia Finlandei va creste cu siguranta in urmatorii 10 ani. Surprinzator sau nu, numarul de masini nu va creste insa. Intr-un proiect propus relativ recent, traficul auto va fi permis doar in suburbii, iar in zonele centrale ale orasului cetatenii vor folosi doar bicicletele si tramvaiele.

Chengdu – China

Sursa foto: enslave

Strazile acestei suburbii chineze au fost concepute initial de asa maniera incat se poate ajunge in orice locatie in maximum 15 minute pe jos. Traficul auto este autorizat doar pe o jumatate din portiunea carosabila, cealalta jumatate fiind acordata pietonilor si biciclistilor.

Bogota – Columbia

Sursa foto: Pedro Szekely

In Bogota zonele pentru biciclisti si aleile pietonale numeroase au fost concepute inca din anii 1950. Astazi, orasul are peste 300 de kilometri de piste pentru biciclisti, majoritatea strazilor din centrul orasului au interzis accesul autoturismelor, iar singura maniera de transport permisa este cea a transportului public

 

Milano – Italia

Sursa foto: Ștefan Jurcă

Autoritatile locale din Milano ofera vouchere pentru transportul public cetatenilor care isi lasa intentionat autoturismele acasa. Toate masinile sunt inregistrate si monitorizate cu ajutorul unui sistem special, iar cand masina sta parcata, proprietarul acesteia primeste in cont bani de un bilet pentru autobuz sau pentru tren.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Post